Spontanlördag 100%

Klockan 17:20 tidigare ikväll sitter jag och letar på internet
vart man kan åka och kolla på luciafirande här i närheten.
Klockan 17:22 spriinger jag och moster ner till bussen
för att ta bussen till frösökyrka där det skulle vara lucia firande x).
Vi hinner ner till bussen även fast vi satt i mjukis byxor
och äcklig sov tröja vid den tidpunkten - vi hann byta om ;D.
18.00 börjar "lucia firandet" kyrkan var invaderad av skrikiga och griniga barn
som lät, grinade och smällde i bänkradsdörrarna hela "firandet"
man hörde inte ens sången x).
Vi satt och garvade som tokar.
Heelt plötsligt börjar en mamma ställa sig upp i gången och springer ut med sin son i famnen,
Precis när dem kommit till våran bänk där vi satt längst bak,
Spyyyr ungen som en fontän mitt på golvet,
jag och kerstin flyttar oss snabbt, chockerande
och med ansiktena gömda i halsdukarna längst bort mot väggen,
vi fortsätter garva och väntar lungt tills det är slut,
ut på kyrkbacken och proppar i oss fika,
frusna medvetna om att dte inte skulle gå en buss förän en timma.
Vi började vandra ner mot valla för att ta en ny buss,
sjungades på "det blåser en storm"  från dunderklumpen.
Vi höll på att missa bussen nere i valla även fast vi satt
på busshålssplatsen över 5 min innan den kom
Fråga mig inte hur dte gick till x).
kommer in till stan och bestämmer oss för att käka middag på Mcdonalds.
Kerstin börjar skämta med han i kassan om att hon ville bara ha kaffe om hon fick whiskey i.
Killen som absolut inte fattade att hon skojade
trodde att hon raggade på honom och han raggade tillbaka,
Jag stod i ett hörn och garva som ett as.
Killen kom till och med och serverade maten där vi satt.
vi lekte med kameran och fick fram förjävla kula bilder,
ujjujjujj så mycket har jag inte skrattat på länge,
jag trodde jag skulle dö x) HAHA

Älskar att vara spontan :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0