förändringarnas tid är här

Tomas Ledin är typ på repeat på ipoden nu :),
har växt upp med den mannen lika länge som jag växt upp med min pappa.
han var alltid med när jag, min bror och pappa åkte på längre resor, han kom ofta fram i stereon, som mest på våren och sommaren, tror jag fick en skiva varje födelsedag i 5 års tid.
 Alla orden finns liksom långt bak i huvet utantill, även om det varit månader mellan stunderna man lyssnat.
 Låten "Håll om mig en sista gång" förknippas med alla farväl från arlanda när man var tvungen att åka från hemmet i stockholm och sin största förebild för att åka hem till tråkiga östersund, tårarna kom naturligtvis och jag satt och sjöng låten när jag gav min far en sista kram innan flygvärdinnan ledde mig in på planet. "Knivhuggarrock" förknippas med tredjeklass - varför vet jag inte, jag ville väl se mig själv som tuff och hård och att jag klarade alla världens problem alldeles själv.
 "Det blir inte alltid som man har tänkt sig" påminner mig grymt mycket om bulgarieresan när jag var 12 och min filosofiska pappa.
och så klart "Sommaren är kort" vem har inte sjungit den på någon av sina skolavslutningar?
skulle kunna rabbla upp alla låtarna här och finna ett minne eller en tanke med alla. och man känner igen sig i dom på ett eller annat sätt. går bara inte att undvika. Alltid funnit med i skivstället,ipoden eller mp3-spelaren, men idag var det ett hyfsat bra tag sen man hörde honom, så jag vart bra nog glad när han dök upp i blandade spår på den lilla röda.

Minnen säger jag bara, Minnen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0